Nu am idee să mă pricep la previziuni și nici nu urmăresc semnele astrale. Dar am sentimentul că aceasta a fost
ultima campanie electorală de la noi, la cel mai înalt nivel, care s-a desfășurat preponderent la televiziuni. Așa cum dezvoltarea internetului a dus la falimentul presei
scrise în urmă cu câțiva ani, se poate lesne presupune că peste alți câțiva ani
conținutul video pe net va fi cel puțin ca pondere la nivelul conținutului
scris. Deja au apărut televizoare cu internet incorporat, posturi tv on-line, Facebook și câte și mai câte. Fără a bănui măcar pericolul, televiziunile noastre de știri nu
fac decât să grăbească acest proces firesc. Prin imparțialitatea grosieră,
asocierea cu moguli, finanțări suspecte, canalele de știri se faultează
singure, decredibilizându-se în fața publicului. Și cum studiile arată că tot
mai mulți oameni petrec timpul în fața calculatorului, în locul televizorului,
momentul dispariției nu e departe.
Îmi amintesc că prin anii
2000, când multe ziare de calitate nu dispăruseră încă, a apărut informația că unii formatori de opinie din redacții ar fi fost formați să devină
formatori. SRI-ul e în tot și în
toate, se repeta pe la colțuri. E tot ce le mai trebuia publicațiilor pentru a le grăbi suferința. Iar istoria,
ca de atâtea ori, se repetă. Putem spera că peste 5 ani, când internetul va
prinde mai multă putere și în zonele marginale ale societății, campania
electorală să fie mai responsabilă, fără derapajele întreținute de unele televiziuni.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu